1 Temmuz 2010 Perşembe

Sonisphere


Türkiye var oluşundan beri belki de en sağlam metal festivaline ev sahipliği yaptı. Metal müziğin hastası değilim açıkçası bazılarının da kuru gürültü olduğu kanısına sahip olsam da Rihanna konserine gidenlerin böyle coşma durumları da hiç olmadı olmayacak da.

Bu tarz festivallerin stadyumlarda yapılması ne kadar doğru o da tartışılır. Evet çok daha fazla seyirciyi içeriye sığdırabiliyorsunuz fakat tribüne sıkıştırdığın o adam ne yapsın? Aşağıdaki standlara girip çıkanlar ne var lan acaba orada lan bu vodafone şapkasını da herkes almış bizim oralarda yoktu(izlediğim yer belli oldu galiba) gibi konuşmalar havada uçuştu doğal olarak. Yani kısacası tribünler için olay festival değildi konser izlemekti. Bu yüzden stadyumlarda festival olmaz daha fazla para kazanıcaz diye organizasyona leke düşürmeyin sayın organizatörler. Ben festivalde 2 unsurun üstünde duracağım kalanları sallamıyorum niye sallamıyorsun diyenleri de sallamıyorum. Birincisi Rammstein ikincisi de Metallica.

Öncelikle ilk akşamının headlinerı olan Rammstein'dan bahsetmek daha doğru olur sanırım. Dünyanın çoğu yerinde konser vermeleri yasak olan(özgürlüğe gölge düşürmeyi seven kültürel ve ahlaksal bahanelerin arkasına sığınan devletler) bu grup sahne şovları ile daha çok isim yapıyorlar. Almanca şarkılar söylerek dünyada buralara gelebilecek başka biri var mı bence yok. Başlamaları ile bitirişleri arasında zaman ne ara geçti anlayamadım bile. Bütün konser birşeyler yandı, patladı birşeyler oldu yani duramadık. İki dakika tuvalete gittim çıkarken havai fişekler uçuşuyodu küfür ettim vücut sistemime yerime döndüm coşkuya devam. Adamlar verdiğim kombinenin parasını ilk akşamdan çıkarttılar bana bir daha herhangi bir grup sahne şovu yapmasın bu adamları geçemez üzüldüm göremeyenlere ama kendime de üzüldüm bir daha neyi beğeneceğim ben? Neyse asansör etkinliği ve benzin şarkısındaki adam yakma olayı konserin en coşkulu anlarıydı. Yani sahne dendiği artık aklıma gelecek tek grup var.

İkinci unsur ise tabi ki en son assolistler çıkar mantığına uyacak şekilde Metallica oldu. Amcalar hala yaşlanmamış deli gibi çalıp söylüyorlar hiç durmadan o kadar sahnede kalabilmek insanlık değil bu adamlar da o zaman insan değil. Konserin ilk dakikası verdiler coşkuyu herkes coştu konser bitti hala coşacak yer arıyorduk o kadar fazla güzel şarkıları var ki tabi ki hepsini söylemediler bu yüzden ya niye onu söylemediler bu şarkı söylenmez miydi gibi eleştiriler bitmedi. Ama niye unforgiven i söylemediler ya :D. Neyse konserin önemli anları One dan önceki hazırlık müthişti ve konser sonu yüzlerce pena dağıttılar ileri ki yıllarda ebay de iyi para yapacak onlar.

Sonuçlara baktığımızda verilen, istenen, sonuç kısmına gelince verilen isteneni gayet geçti sonuç da müthiş konserler oldu.

Son olarak negatif yönlerden bahsetmeden olmaz. Öncelikle liseli gençliği almayın şu konserlere aaa ne var demekten olaydan uzak kalıyorlar kızmıyorum onlara ben de lisedeyken şu halime oranlarsak salaktım hepimiz öyleydik inkar eden daha salaktır. Bira olayı yalandandı tuborg 7.5 lira etmez fıçısı güzel diyenler bir daha derseniz şişesini kafanızda bulabilirsiniz. Pogocular çok azdı slayer a yakışmadı.

Sonuç olarak festivaller güzeldir, gidilmelidir, böyle büyük şeyleri kaçırıp sonra iyiliğini duyunca dövünenler gerizekalıdır. Saçma sapan şeylere para harcamayın böyle yerlere gelin bu ülke de artık güzel organizasyonlar oluyor adam gibi takip edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder